Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ).
Це порушення процесів формування вимови у дітей з різними мовними розладами унаслідок дефектів сприймання на слух i вимови фонем.
Фонематичне сприймання мас найважливіше значення для повноцінного засвоєння звукової сторони мовлення. До категорії дітей з ФФНМ належать діти з нормою слуху та інтелекту. Дитина від 5 до 7 років повинна вміти виокремлювати голосні звуки у слові, перший i останній звуки в односкладових словах.
Розрізняють ФФНМ первинне i вторинне, за ступенем прояву порушень – легке, середнє, тяжке.
Загальні ознаки ФФНМ:
- відсутність у мовленні тих чи інших звуків;
- заміна звуків;
- відсутність звука або заміна його на інший за артикуляційною ознакою;
- заміна групи звуків на середній невиразний звук;
- вживання звуків нестійке (може іноді вимовляти звук, але не в ycix словах);
- спотворена вимова одного чи декількох звуків;
- змазаність мовлення;
- «стисла артикуляція»;
- недостатня виразність i чіткість говоріння;
- утруднення під час аналізу звукового складу мови;
- непідготовленість до елементарних форм звукового аналізу i синтезу.
Основною причиною появи ФФНМ с ушкодження ділянок мозку, що відповідають за сприймання звуків i чітку роботу мовленнєвого апарату. Порушення сприймання звука на слух виникає внаслідок неправильної артикуляційної інтерпретації звука.
Фахівці
- Невролог
- Логопед
- Нейропсихолог